wtorek, 5 stycznia 2016

Następczyni #2

Tytuł: Następczyni
Autor: Kiera Cass
Wydawnictwo: Jaguar
Seria: Selekcja tom 4
Okładka:
 
Cały czas myślałam, że nie potrafiłabym żyć dla kogoś innego, że miłość to tylko kajdany. Może tak rzeczywiście było, ale najwyraźniej potrzebowałam tych kajdanów. Czułam ciężar odejścia Ahrena, ciężar smutków taty i - co najważniejsze - ciężar życia mojej matki, życia wiszącego na włosku. To wszystko nie sprawiało, że moja dusza była słabsza, ale trzymało ją przy ziemi. Nie zamierzałam więc uciekać.

Gdy dowiedziała się że jest nowa część Rywalek miałam mieszane uczucia. Nie wiedziałam czy się cieszyć że znowu będę mogła wejść do dworskiego świata czy ubolewać że jedna z moich ulubionych serii jest kontynuowana, żeby "ciągnąć" historię miłosną w której wszyscy się zakochali. Bardzo szybko, bo już na pierwszych stronach okazało się że to będzie całkiem inna historia niż Ameriki i Maxona. Po pierwsze kisężniczka Eadlyn, córka Ameriki i Maxona, następczyni tronu, od urodzenia żyje w pałacu. Akcja książki jest opisana z jej punktu widzenia, z punktu widzenia książniczki.Po drugie kraj przeszywa nowa fala buntu. Tym razem społeczeństwo buntuje się ponieważ zniesiono klasy. Król Maxon chcąc uspokoić społeczeństwo i zająć czymś opinię publiczną namawia Eadlyn aby zoorganizowała Eliminacje. Książniczka jednak nie chce wychodzić za mąż i poznawać nowych mężczyzn. Po przemyśleniu jednak zgadza się dla dobra kraju. Do pałacu przyjeżdza 35 mężczyzn, a w zasadzie 34, bo jeden już tam wcześniej był :D



 Eadlyn chce być pewną siebie osobą. Trzyma wszystkich mężczyzn na dystans, Nie chce żadnego dopuścić do swojego serca, ani przed żadnym się otworzyć. Tak naprawdę boi się zakochać w którymś z nich. Uwielbiam tą bochaterkę, jej upór i samodzielność. Kocham ją za jej wszystkie wady! :D Widać jej przemianę podczas książki. 


Dlatego właśnie miłość była koszmarnym pomysłem: sprawiała, że stawałaś się słaba.

Książka pokazyuje sylwetki kilku mężczyzn, których księżniczka polubiła. 

Każdy z nich mógł z łatwością skierować mój świat na nową orbitę. Nie podobało mi się to, chciałam sama decydować o mojej życiowej ścieżce. Zastanawiałam się, czy właśnie dlatego otoczyłam się murem - czy obawiałam się, że każdy kto go przekroczy, odbierze mi kontrolę.


Ja jestem rękami i nogami za Erikiem !! :D Który nawiasem mówiąc nawet nie bierze udziału w Eliminacjach. Według mnie jest po prostu boski ! :D Ale kogo pokochała Eadlyn ? Pojęcia nie mam. Dlatego z niecierpliwością czekam na kolejną część.



Każda dziewczyna, która ryzykuje życiem dla kogoś kogo kocha, na pewno zasługuje, żeby nazywać ją damą.

8 komentarzy:

  1. Czytałam tylko pierwszy tom, który niesamowicie mi się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie piszesz! Ale uważaj na spojlery, bo jeden znalazłam ;)(nie martw się, też z tym walczę ^^). I też jestem całym sercem za Erikiem. ;) Zapraszam do mnie: http://ksiazkowaplaneta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Po przeczytaniu "Następczyni" czułam duży nie dosyt, bo tak naprawdę musimy przeczytać "Królowa i Faworytka", żeby dowiedzieć się za kogo wyjdzie. Na moim blogu oceniłam tę książkę bodajże 4/10, więc jak widać nie podobała mi się. Seria "Rywalki" bądź "Selekcja" jest naprawdę dobra i bardzo lubię autorkę tych książek.
    recenzjetosboker.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już po "Koronie", ale nie będę spojlerować. Mam nadzieję, że dodasz recenzję, ponieważ ciekawi mnie Twoja reakcja i przemyślenia.
    Co do "Następczyni", to faktycznie jest to trochę naciągane, ale uwielbiam tę serię całym sercem, więc przeczytałam. Nie zawiodłam się, choć mogło być więcej Ameriki i Maxona.
    #TeamErikForever
    Pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie nabyłam "Koronę" więc za niedługo pojawi się recenzja i wreszcie się dowiem jak zakończyła się ta seria <3

      Usuń
  5. Mam również zamiar przeczytać kolejną część tej pięknej serii, bajkowej i magicznej.
    Poprzednie części bardzo mi się podobały.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam nadzieję, że w końcu w te wakacje uda mi się przeczytać całą serię :D Trzymaj kciuki :D

    OdpowiedzUsuń